מספר חירום 24/7 חייגו: 050-7451980
לייעוץ ראשוני התקשרו: 052-563-4178

פסילת רישיון נהיגה על ידי ועדת ערער

25.06.2019

אנשים שרישיונם נשלל ולא ממש מנה לאיזו תקופה, חשים כי חירותם נשללה. הם בטוחים כי נעשה להם עוול וכי הענישה הינה חמורה מידי. חשוב לדעת כי גם במקרה כזה של פסילת רישיון יש עדיין מה לעשות. אפשר לפנות ולהגיש ערר כאשר לא פעם התוצאות עשויות להיות יעילות  ומועילות במיוחד.

פסילת רישיון נהיגה על ידי ועדת ערער – מה עושים?

נהגים אשר רישיונם נפסל למשך שנה אמורים לגשת שוב למבחנים במרב"ד. הדבר פוגע מאוד בשגרת החיים שלהם, ביכולת שלהם להתפרנס וכמובן גם בדימוי העצמי ובכבוד העצמי שלהם.

חשוב לדעת כי אפשר להגיש ערר לוועדת הערר אשר נמצאת בבית החולים תל השומר.

אך חשוב לדעת כי היות ומדובר ברישיון נהיגה שהוא כלי כל כך חשוב עבור הנהג, על כן חייבים להתנהל בצורה חכמה ונכונה. ההמלצה שלנו היא להיצמד לעצות הבאות אותן נמנה להלן –

  1. פנייה אל המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ובקשה לקבל את הנימוקים אשר הובילו להחלטה על הפסילה. אפשר להגיש את הבקה הזו גם באמצעות עורך דין.
  2. עיון בנימוקים אשר הובילו להחלטה והבנה מה למעשה גרם להחלטה כי אכן הנהג לא יוכל להמשיך לנהוג ורישיונו יישלל.
  3. קבלת החלטה לאור האמור לעיל, האם להמתין בשקט עד כי תחלוף השנה ואז לגשת את המכון הרפואי לבטיחות בדרכים על מנת להיבדק או שמא להתעקש על קיצור זמן השלילה.
  4. יש כאלה הסבורים כי אם הם יגישו חוות דעת פסיכולוגית או פסיכיאטרית הם יצליחו לשנות את רוע הגזירה. חשוב לדעת כי הדרכים הללו לא תמיד מועילות ולעיתים הן אף מזיקות.
  5. איסוף מסמכים אשר אלו מעידים כי הנהג הינו אדם המתפקד באופן נורמטיבי ותקין לחלוטין. זה כולל אישורי לימודים, תעודת שחרור מצה"ל, אישורים ממקומות העבודה ועוד. כמו כן חשוב להמציא אישורים אשר אלו תומכים בצורך של הנה להחזיק ברישיון הנהיגה. זה יכול להיות במקרה של בן משפחה נכה הזקוק לשירותי ההסעות וזה גם יכול להיות אישור מהעבודה או מהמעביד.

נעזרים בעורך דין תעבורה

חשוב לדעת כי בכל מה שקשור לנושא של פסילת רישיון נהיגה והגשת פנייה לוועדת ערר, עדיף כי הפנייה תיעשה בעזרתו ובסיועו של עורך דין תעבורה המכיר היטב את התחום. באופן כזה ניתן יהיה להאמין כי התהליך יצליח והנהג יוכל לקבל שוב את רישיונו למרות ההחלטה שכבר התקבלה קודם לכן.

יש לשים לב כי פונים אל עורך דין מקצועי אשר הינו בעל ניסיון בכל מה שקשור להגשת עררים, עורך הדין אמור ללמוד ולעיין בנימוקי ההחלטות ולבחון את כלל הנסיבות השונות. באופן כזה הוא ידע לייעץ האם כדאי להגיש ערר ואם כן, באיזו צורה וכיצד לעשות זאת על מנת שהערר יתקבל בסופו של דבר.

עו"ד מקצועי יכווין ויכין את העורר לקראת הדיון על מנת להוביל אותו להצלחה.


*אין האמור לעיל מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי פרטני. כל הנוקט פעולה או נמנע מנקיטת פעולה לאור האמור לעיל עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו הבלעדית.
לייעוץ ראשוני שלחו טופס:

    כתובתנו
    דרך בגין 112 תל-אביב 6701308
    077-4420820 משרד
    0525634178 עו״ד אבי דוויק

    0507451980 עו״ד יורי ברנט
    שעות פעילות
    א-ה: מהשעה 9:00-18:00
    דואר אלקטרוני
    dweck-brant@012.net.il
    2024 © כל הזכויות שמורות לדוויק ברנט משרד עורכי דין
    לייעוץ ראשוני
    חייגו עכשיו: 077-4420820
    או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: