מספר חירום 24/7 חייגו: 050-7451980
לייעוץ ראשוני התקשרו: 052-563-4178

קנס על פלאפון בנהיגה

23.09.2021

עבור כולנו פחות או יותר, הפלאפון כבר הפך מזמן לאיבר נוסף בגוף. אנו משתמשים בו לאורך כל שעות היום ולמגוון כמעט אינסופי של צרכים. עם זאת, כמובן שבזמן נהיגה השימוש בפלאפון אסור  ונחשב לעבירת תנועה. במאמר הבא נרחיב על ההשלכות של עבירה זאת ונסביר איך מקבלים קנס על פלאפון בנהיגה.

קנס על פלאפון בנהיגה, ועל דברים נוספים

חשוב לציין שעל אף שפלאפון הוא המפורסם ביותר, ניתן לקבל קנס על כל הורדה של הידיים מההגה שלא לצורך הפעלת הרכב. לכן לא רק ששימוש בפלאפון אסור, אלא גם קריאה של עיתון, משחק ברדיו, אכילה, שתייה וכל פעולה אחרת שעלולה להסיח את דעתכם. עם זאת בעוד הפעולות האחרות מוגדרות כ-"נהיגה בחוסר זהירות", קנס על פלאפון בנהיגה יתקבל תחת תקנה ספציפית הנוגעת לשימוש בטלפון נייד, שנחשבת גם לחמורה יותר ויקרה יותר, בכסף ובנקודות.

מילון הקנסות השלם

לאחרונה תחום הסחות הדעת בזמן נהיגה עבר רפורמה והענישה המעודכנת לשנת 2021/2020 ספציפית, מדויקת וחמורה יותר מבעבר. שימוש בטלפון נייד, כמו גם קריאה או כתיבה של הודעת טקסט יזכו את הנהג בקנס על סך אלף ש"ח ושמונה נקודות. מורה לנהיגה שישתמש בפלאפון בזמן לימוד יקבל גם הוא 8 נקודות ודו"ח הזמנה לדין.

הקנס על הסחות דעת שנכללות תחת נהיגה בחוסר זהירות הוא 500 ש"ח ו-6 נקודות. בנוסף כיום יש גם ענישה על נהיגה עם אוזניות בשתי האוזניים, הליכה בכביש עם אוזנית בשתי האוזניים ועל תצוגת מכשיר נייד נראית לעין בזמן נהיגה – עליה העונש הוא 4 נקודות ודוח הזמנה לדין לקראת פסילת רישיון נהיגה.

קראו עוד קצת על שיטת הנקודות של משרד התחבורה

קנס על פלאפון בנהיגה

איך להימנע מקנס על פלאפון בנהיגה?

הדרך הטובה ביותר להימנע מהקנס היא כמובן לא להשתמש בפלאפון, או להשתמש בו כפי שמוגדר בחוק, באמצעות דיבורית ומיקרופון. אולם ישנן דרכים נוספות שיסייעו לך להתגונן מפני קנס על פלאפון.

עבירת פלאפון תיחשב ככזאת רק בהתקיים התנאים הבאים: הרכב היה בתנועה, השימוש במכשיר נעשה שלא דרך המיקרופון, השוטר עמד במקום בו ניתן לזהות את העבירה בבירור ורשם בדוח לו את מספר וצבע הטלפון הנייד.

במידה וישנו ספק שאחד מאלו יתקיים קיימת עילה לביטול הקנס. משטרת ישראל משקיעה משאבים רבים באכיפה מסיבית של עבירות פלאפון, לא רק באמצעות שוטרים אלא גם דרך מצלמות ייעודיות. משאבים רבים אלו מביאים לכך שחלק מהקנסות ניתנים על ידי אכיפה מוטעית, מה שנקרא "אזעקת שווא".

 

כמה הבהרות לגבי דיבורית

דיבורית היא הגדרה כללית של מכשיר ולכן חשוב לציין, שהחוק בהקשר קנס על טלפון בנהיגה מדבר על דיבורית קבועה. כלומר, זו חייבת להיות דיבורית אשר מותקנת באופן קבוע ברכב. במילה קבוע, הנקודה היא שהמכשיר יישאר במקום אחד ולא ייפול. כל זאת, מקדם כמובן את השארת ראשו ומבטו של הנהג למעלה, באופן שמצמצם סיכוני בטיחות בנהיגה.
קנס על טלפון בנהיגה משמעותי גם לגבי אופנועים. במקרה זה, גם מנגנון דיבור ללא ידיים שמקובע בקסדה מותר לשימוש.

 

"אבל הסתכלתי בטלפון רק בשביל.."

לצורך הסתכלות ושימוש ישיר בטלפון למקרים חיוניים, ניתן לעצור בצד. הכבישים בנויים לכך. נכון, לא תמיד הדבר מתאפשר ועשויות להתרחש במקביל נסיבות דחופות ומיוחדות. הכללים בנושא שימוש מותר בטלפון נייד בנהיגה, מפורטים במסגרת תקנה 28(א) לתקנות התעבורה והלאה. אבל מובן שהחוק לא יכול להתייחס לכל מקרה מיוחד מראש. עם זאת, נסיבות מיוחדות ככל שהיו לכם עשויות לקבל ביטוי, אם וכאשר מגיעים מיוצגים לבית המשפט ומסבירים מדוע עברתם על החוק. חשוב לציין בהקשר זה, שגם עצירה ברמזור אדום אינה מהווה נסיבות, שבהן מותר להוריד ידיים מההגה בכדי להתעסק ישירות עם הטלפון הסלולארי. היא עשויה להיות מעין נסיבות מקלות, אך לא בהכרח לפטור לגמרי מעונש.

 

מריבוי משימות לריבוי סכנות

כרקע והשלמה לכל הנושא, חשוב לציין שסכנות השימוש בטלפונים סלולאריים בזמן נהיגה נחקרו ותוארו בהרחבה. מאחר שמכשירים אלה נמצאים איתנו כבר לא מעט שנים, הצטבר ניסיון רב בנידון. ככלל, מדובר על חלוקת קשב, מול הצורך לטפל בריבוי משימות. השימוש בטלפון הנייד פשוט יחסית כאשר עושים זאת באמצעות דיבורית. עם זאת, בשימוש ישיר במכשיר, עשויים לבצע איתו דברים מורכבים הרבה יותר, שיכניסו גורם הסחת דעת גדול מאוד. מה גם, שכל זה מצטרף לשני מקורות של "ריבוי משימות", שיש במילא להתמודד איתם בנהיגה. האחד – הפעלת הרכב עצמו, שגם ברכב אוטומטי היא מורכבת מעט. השני – התמודדות עם תנאי הדרך. חישבו לרגע על התקרבות במהירות גבוהה למחלף שלא מוכר לכם, כאשר נדרשים במהירות לקרוא שלטי הכוונה שחדשים לכם (אולי בתנאי ראות לא אידיאליים) וגם ולהחליט לאן לפנות. הדבר האחרון שרצוי במצב כזה, הוא התעסקות עם טלפון סלולארי. התוצאה עלולה להיות תאונה או קנס טלפון בנהיגה.

 

מה חשוב לחפש אצל עורך דין שעוסק בכך?

קיבלתם קנס פלאפון בנהיגה? מחפשים עו"ד? שימו לב ל:
• ניסיון – הניסיון המקצועי, עשוי לתרום ישירות לתוצאה שתקבלו בעזרתו, לגבי קנס על פלאפון בנהיגה. ככל שיש ניסיון ממקורות נוספים, כמו מרקע בנושא תחבורה במשטרה, הדבר יוסיף ויתרום.
• ידע עדכני – עוד חשוב מאוד, ידע עדכני בהתפתחויות החקיקה בתחום. לבדכם, אתם עשויים למצוא מידע באמצעות חיפוש כגון קנס על טלפון בנהיגה 2021. אך זה לא שווה ערך, לידע שיש למומחה בתחום. לשם ההמחשה (ובמילא כדאי לדעת): אי אפשר להמיר דו"ח על שימוש אסור בטלפון בנהיגה, באזהרה.
• אמינות – כמובן, תרצו לדעת שאתם עובדים עם מקצוענים, שמטפלים בעניינכם בצורה שיטתית, אחראית ויסודית.

מומלץ מאוד להתייעץ עם עורך דין תעבורה מנוסה במטרה לקבל את ההכוונה הנכונה לניסיון לביטול קנס. בעזרת ידע משפטי מתאים אפשר למצוא לא מעט סיבות שמאפשרות לערער על העונש שניתן ולהמתיק את רוע הגזירה. לכן מומלץ לא להתעצל ולהתקשר עוד באותו יום (אך לא בזמן נהיגה) אל משרד עורכי דין תעבורה.    


*אין האמור לעיל מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי פרטני. כל הנוקט פעולה או נמנע מנקיטת פעולה לאור האמור לעיל עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו הבלעדית.
לייעוץ ראשוני שלחו טופס:

    כתובתנו
    דרך בגין 112 תל-אביב 6701308
    077-4420820 משרד
    0525634178 עו״ד אבי דוויק

    0507451980 עו״ד יורי ברנט
    שעות פעילות
    א-ה: מהשעה 9:00-18:00
    דואר אלקטרוני
    dweck-brant@012.net.il
    2024 © כל הזכויות שמורות לדוויק ברנט משרד עורכי דין
    לייעוץ ראשוני
    חייגו עכשיו: 077-4420820
    או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: